Profil zaufany logoAby potwierdzić Profil Zaufany w naszym Urzędzie wystarczy wcześniej założyć konto na platformie ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) i złożyć wniosek o Profil Zaufany. Następnie należy udać się osobiście do Biura Obsługi Interesanta znajdującego się  w naszym Urzędzie i zatwierdzić założenie Profilu Zaufanego. Do potwierdzenia Profilu Zaufanego potrzebny będzie dokument tożsamości osoby ubiegającej się o Profil Zaufany, np. dowód osobisty, paszport. W przypadku gdy dokument tożsamości nie zawiera numeru PESEL należy dodatkowo okazać dokument wydany przez polski organ, zawierający numer PESEL.


Co to jest Profil Zaufany?

Profil Zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany działa jak odręczny podpis. Można dzięki niemu wysyłać przez Internet dokumenty i wnioski do różnych urzędów (np. wnieść podanie, odwołanie, skargę).

Profil Zaufany potwierdza tożsamość Obywatela  — podpis potwierdzony Profilem Zaufanym, podobnie jak kwalifikowany podpis elektroniczny, skutecznie zastępuje w kontaktach z podmiotami publicznymi podpis własnoręczny.

Ważne!
  • Podpis potwierdzony Profilem Zaufanym  jest ważny (wywołuje skutki prawne), jeżeli został utworzony lub złożony w okresie ważności tego profilu (3 lata). 
  • Każdy obywatel może posiadać tylko jeden Profil Zaufany.
Dlaczego warto założyć Profil Zaufany?
  • Wygoda -Ty decydujesz, kiedy wypełniasz wniosek do danego urzędu
  • Oszczędność czasu - nie tracisz czasu na wizytę w urzędzie, oczekiwanie w kolejce i dojazd
  • Dostęp do różnych placówek administracji publicznej - możesz załatwić dziesiątki różnych spraw w urzędach działających w Twojej okolicy i w całej Polsce